Yrsel och renovering...

Lördag morgon, jag vaknade till solsken vilket genast fick mig på toppen humör. Jag satte på tevatten till mig och kaffe till Örjan innan jag väckte honom. Efter frukosten målade vi varv nummer två i sovrummet. Medan vi väntade på att färgen skulle torka så passade jag på att klippa Örjans hår som fått växa fritt på tok för länge. Sedan målade vi ett sista varv. Blir såå fint och ljust därinne med vita fräscha väggar.


Flera gånger under dagen blev jag så yr så att jag var tvungen att sätta mig ner för att inte ramla eller tuppa av...

Vi drog iväg till IKEA, utan minsta tanke på att det är lönehelg... Tror inte att det fanns en enda parkering inom 100 meters radie från IKEA, men då vi visste precis vilken sängstomme vi ville ha så sprang jag in medan Örjan satt kvar i bilen precis utanför. Inte direkt det smartaste att skicka in mig dit ensam. Självklart så hittade jag några prylar på vägen till kassan som vi absolut var i stort behov av... Enligt mig iallafall. Vi hade tur att sängstommen som vi skulle ha fanns kvar, det fanns tydligen endast två kvar på lagret. 

När vi kom hem igen så började vi att lägga golv i sovrummet. Blir så himla bra!! Det underbara klickgolvet ser precis ut som breda gamla vackra plankor. Jag vet att jag kommer att älska vårat "nya" sovrum när det är klart!!

#1 - - Anonym:

Roligt att göra pm😀Jag vill hälsa på snart. Kramar / Mikaela

Svar: Du är alltid välkommen det vet du! 😙 Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Tori Johansson:

Ser ut att bli jättefint. Kul att du orkar. Kram Tori

Svar: Ja helt underbart! ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#3 - - Mamma ❤❤❤:

Godmorgon kramar till dig och jag hoppas att din yrsel är bättre idag. Det blir nog jätte fint i sovrummet när det är färdig renoverat. Ha en fin dag. ⚘⚘⚘❤

Svar: Ja det blir kanon fint! ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#4 - - Anonym:

Tack! Jag vet😀/ Mikaela

#5 - - Ann Storfors:

Hej!
Jag tycker de där golven var helt otroligt fina! Vad heter dem och vart finns dem att få tag i? Ska göra om bonusdotterns rum och sedan vårt sovrum senare är det tänkt och detta golv skulle vara perfekt!
Med vänlig hälsning, Ann

Svar: Hej! Ja visst är det snyggt! Tyvärr så kommer jag inte på vad de heter men de finns på Jem & Fix här i Söderköping. Såg dem för en månad sedan när jag var in och köpte ett annat golv till dotterns rum (se inlägg i december för ytterliggare ett tips. Det var dessutom billigare och så otroligt lätt att lägga.) Lycka till! 😀❤
Sandra Vulkan