En händelserik lördag ❤ på gott och ont

Lördag morgon, jag vaknade 07.15 av att Örjan gick upp och kokade kaffe. Pigg och motiverad för en powerwalk med vovvarna kliver jag ur sängen och drar på mig träningskläder. Pussar Örjan God morgon och ropar på hundarna som genast rusar mot mig. På med koppel och i med headsetet i öronen, på med en 80 - och 90 -talslista med partylåtar. Det blir en 45 minuters härlig höstpromenad i den ljuvliga morgonsolen. Den lite nötiga doften som är så karaktäristisk för hösten med de gulnade löven som släppt från träden andas jag njutningsfullt in i mina lungor. Den sista biten hem består av en lång och brant backe som bränner fint i låren och rumpan. Väl hemma så avslutar jag träningen med 40 utfallssteg. Sen är jag helt slutkörd i benen. 

Med en kopp te i handen sätter jag mig på passagerarsätet i Örjans bil. Släpet är uppkopplat och Engla och Tindra sitter i baksätet. Första anhalten är att lämna av dem vid hästarna och sedan drar Örjan och jag vidare in till Norrköping för hämtning av en ny säng till Engla, ett riktigt fynd som vi hittat på en Facebook sida. Hem igen. Magen kurrar och jag planerar i huvudet vad jag ska äta innan jag ens är inne. Men precis när jag ska plocka fram maten så ringer Engla. "Mamma, du måste komma!!!" gråter hon fram. Jag får som vanligt hjärtat i halsgropen. Hon förklarar lite osammanhängande att hon har jätteont i armen och att hon har ramlat av Theo. Vi kastar oss i bilen och Örjan kör fort ut. Engla kan röra fingrar och armbågen. Bra inget brutet! Men öm och svullen på överarmen, muskelfäste? Hon hade fastnat i tyglarna när hon ramlade av. Jag får upp henne på Theos rygg och leder henne till hagen där vi lämnar Theo innan vi äntligen åker hem och får i oss lunch. 

Vår fina vänner Malin och Sasu med barn kommer på eftermiddagen. Ännu en rask promenad. Malin och jag smäller av korken från en flaska bubbel (No2 alkoholfritt). Massor med skratt, god mat, mera skratt och dart-tunering. En underbar eftermiddag och kväll!! 

Jag blir jätteglad om du vill klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke! ❤⬇ Tack snälla du!

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Hästliv, sjukdom, träning;
Taggar: Alkoholfritt alternativ, Alkoholfritt bubbel, Alkoholfritt rödvin, Diagnosutredning, God mat, Hästliv, Kronisk huvudvärk, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Sjukdom, Underbara vänner
#1 - - Anonym:

Härlig dag😀Hur mår Engla?/Mikaela

Svar: Bättre ❤
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Vem vann dart?//Henke

Svar: Jag och Örjan båda matcherna 😍
Sandra Vulkan