Jag sprang ... km!!! ❤ Underbara höst!

Strålande solsken på en klarblå himmel och de vackra färger som hösten färgat träden i. Vad kan bli bättre? Att få springa bland allt detta underbara på kanalbanken vid Göta kanal är svårslaget. Detta kommer helt klart att bli min favorit sträcka, mellan Söderköping och Mem. Nu sprang jag inte hela vägen till Mem, men slog än en gång mitt personliga rekord. Kanske börjar bli lite tjatigt att läsa om detta igen och igen? Men för mig är alla dessa små framgångar så otroligt stora!! För mig är det ofattbart att jag fixar detta!


Igår efter jobbet, när vädret var på min sida så bytte jag snabbt om till träningskläder och kunde inte motstå lusten att prova att springa längs kanalen. Nästan inga uppförs- och nedförsbackar, mest plan oasfalterad gång- och cykelväg. Med musik i öronen sprang jag iväg. Målet var denna gång 6 km. Det kändes så lätt att jogga, jag hade hela tiden ett leende fastklistrat i ansiktet och hejade glatt på alla som jag passerade eller mötte. Vid 4 km vände jag tillbaka. Och jag kämpade hela vägen, trots att mitt högra knä började bråka med mig lite på slut-tampen. Men jag var inte helt slut, bara lite flåsig och enormt lycklig. För jag sprang hela 8 km!!!

              HEEELT OOOTROOOLIGT!!! 

Efter min fantastiska löptur så åkte vi ut till Theo och de övriga hästarna. Tindra red tillsammas med en kompis så jag följde med Engla och Theo på en promenad. Jag drog på mig ett miniband med mycket motstånd och satte det runt låren. Med mig hade jag även ett miniband med mindre motstånd. Det använde jag under min powerwalk för att passa på att träna armar, axlar och rygg 100 repetitioner av varje övning medan jag gick (jag körde fem av övningarna som bästa Sandra Friberg tipsar om i slutet av ett av hennes Youtube klipp,

KOM I FORM: 15 minuters helkroppsträning med minibands

Klicka här




(Mina miniband är köpta hos Hemmafys, finns bl.a. på Instagram. Ett set med 6 olika motstånd i olika färger.)

Helt plötsligt hade jag gått 5 km. Så det blev ordentligt med motion igår. Mådde super bra efteråt! 

Om du gillar detta inlägg så önskar jag att du klickar på hjärtat här nedan ❤⬇ Och om du inte gillar det så skriv gärna det i kommentarerna.

3 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Hästliv, sjukdom, träning;
Taggar: C-ponny, Diagnosutredning, Domningar, Hemmafys, Hemmaträning, Hästliv, Kronisk huvudvärk, Löpning, Min älskade dotter, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Ny energi, Orkeslöshet, Personligt rekord, Powerwalk, Sjukdom, Theo, Träna hemma, Träna med Sandra Friberg, Träning, Vår älskade ponny, Yrsel
#1 - - Anonym:

Starkt jobbat!/Mikaela

Svar: Tack snälla!!! 😁❤ Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤ :

Godförmiddag. Oj vad du tränar mycket. Förstår att du mår bra av det. Kram ❤

Svar: Ja det ger mig ny energi ❤ KRAMAR
Sandra Vulkan

#3 - - Anonym:

Vad vackert det är efter kanalen! Kram Tori

Svar: Ja, ljuvligt alla årstider! ❤ KRAMAR
Sandra Vulkan