Meningen med bloggen och Sömnbrist...

Först och främst så vill jag börja med att tacka alla er som skrivit till mig om gårdagens inlägg!!

 Både under kommentarer här, på Facebook, Instagram och via mail har jag fått positiva reaktioner och även många "Tack!" från personer som befinner sig i jobbiga och tragiska situationer och som känner att de fick tillgång till en ny infallsvinkel av sin situation. Alltså att kunna slå en tankekullerbytta och tänka att det finns någon slags mening till varför livet blivit svårt för just en själv, en positivare syn på eländet.

Det är just för dessa tillfällen som jag driver denna blogg, för att hjälpa andra och för att andra ska kunna känna igen sig själv och inte behöva känna sig ensam i sitt mående eller för att få förståelse för en anhörig/vän/kollega och kanske kunna hjälpa och stötta i sin tur.

I övrigt så var det en ganska så tung dag för min del. Detta på grund av att jag inte sov så bra alls under natten. Kom på klockan 23.30 att jag glömt att ta min medicin som jag ska ta klockan 21.00 varje kväll. Jag blir ganska så trött av medicinen (Saroten) efter ca en timme efter att jag tagit dem. Men utan dem i kroppen så blev det omöjligt att somna. Vilket i och för sig var bra, annars hade jag ju missat dem helt. Sen låg jag där i sängen med miljoner tankar i huvudet som inte ville släppa taget om mig. Tror iallafall att jag fick mig en eller två timmars sömn. Gissa om jag var helt slut när det var dags att gå upp... Men då jag längtade till jobbet så tvingade jag upp min trötta kropp ur sängen. På väg till jobbet så kom jag på att jag inte alls blrjade 7.00 som jag var så inställd på, utan 7.30. Men då jag nästan var framme vid jobbet så beslöt jag mig för att börja lite tidigare. Arbetsdagen gick bra, men jag var inte världens bästa bilförare när jag åkte hemåt igen...

Den vackra kärleksröda pelargonen och det gulliga meddelandet möttes jag av när jag kom till jobbet i fredags morse, efter att jag varit hemma två dagar på grund av mitt senaste skov. Ni förstår säkert att mitt humör var på topp hela dagen sen. Härligt med små omtänksamma handlingar som gör något stort med sinnet! 

Tränings notis: Igår tog jag en kortare rask promenad i uppförsbackar och plana ytor där jag körde utfallskliv, sammanlagt 40 st, och höga knän, sammanlagt 60 st. 


Sedan körde jag "Kom i form: 15 minuters helkroppsträning med minibands " med Sandra Friberg. Länk till det passet finns i gårdagens inlägg, plus två pass till varav ett som jag också körde igår. "Bort med putmagen med två enkla övningar". Utöver det så gjorde jag:
• 20 st sit ups
• 20 st 3/4 sit ups 
• 20 st 1/2 sit ups 
• 20 st rumplyft 
• 60 st cyklingar med mitt miniband med mest motstånd runt låren 
• 20 st hundpink med utsträckning av benet rakt ut åt sidan
• 20 st benhävningar (liggandes på rygg lyfter jag båda benen, sträcka och ihop, från golvet och häver upp dem rakt upp mot taket och sänker sedan ner dem sakta mot golvet igen)
• 10 st klättring 

Om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så klicka gärna på hjärtat här nedan ❤⬇ och få mig extra glad i sinnet!! 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Domningar, Hemmaträning, Kronisk huvudvärk, Meningen med livet, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Orkeslöshet, Saroten, Sjukdom, Sömnlöshet, Tack!!, Träna hemma, Träningsinspo, Trött, Yrsel
#1 - - Anonym:

Du gör skillnad!😀❤/Mikaela

Svar: Åhhh Tusen tack finaste du!! 😚😚😚
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤❤:

Godmorgon. Hoppas att du har sovit bättre inatt och att du får en fin dag. Kramelikram ❤

Svar: Ja i natt fick jag sova gott! ❤
Sandra Vulkan