Som en mörk skugga...

publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;

Igår var det en dag som började med em mardröm som tog sig ut till verkligheten och var så kraftfull att jag inte förstod att alarmet ringde. Jag fullkomligt hatar mardrömmar, speciellt de som hänger kvar och lägger sig som en mörk skugga över en och som påverkar hela ens dag. Om jag inte hade haft mitt älskade jobb och träningen så hade nog min dag mest bestått av ångestattacker...


Men som tur är så fick jag trevligare saker att lägga min energi på. Då jag inte förstått att alarmet ringt och att det var dags att gå upp, så fick jag väldigt bråttom när jag väl vaknade. Jag hann till jobbet i tid även om mardrömmen gjorde mig lite nedstämd. Men barnen, deras föräldrar och mina fina kollegor fick mig snabbt på mycket bättre humör och snart var mardrömmen ett minne blott.

Efter jobbet åkte jag och Örjan till polisen och fixade nya pass, inför en resa i mars som jag tänker berätta om en annan gång för det är än så länge inte helt klart... 

Så smidigt det är att fixa nytt pass. Förr fick en sitta läääääänge och vänta på sin tur. Men nu bokar en en tid på polisens hemsida och ser till att vara där i tid. Sedan tar det bara max 10 minuter och så är det klart. Ca fem dagar senare kommer ett sms om att passet är färdigt att hämta. 

Tränings notis: Började min träning med 5 km löpning ute på landet medan Engla och Tindra red (och innan jag utfodrade alla djuren på gården). Mitt högra knä höll hela löpningen pga att jag hade ett nyköpt knäskydd på mig. Dock fick jag ändå ont efteråt. Men så fort jag varit igång och gått ett tag så försvinner smärtan... Sammanlagt under min 1 1/2 vecka med löpning så har jag nu sprungit mer än 42 km!! 


Hemma körde jag rygg och mage. Testade två av Sandra Fribergs nya Youtube-filmer för just rygg. (Körde 15 repetitioner gånger 2 per övning, de som en varvar sida körde jag såklart dubbelt av)

• Ryggträning del 2 - skonsamma men effektiva övningar med gummiband


Ryggträning del 3 - träna upp dina ryggmuskler helt utan redskap


Tips: Jag hittade i helgen långa gummiband på Dollarstore, 3 olika motstånd i en förpackning för bara 60 kr.

Jag körde även ett pass med träning för de inre magmusklerna, även detta med SandraFriberg. (30 repetitioner gånger 2 per övning)

• BORT MED PUTMAGEN med två enkla övningar


Sedan körde jag:

• Sit ups 15 repetitioner gånger 2
• 1/3 sit ups 15 repetitioner gånger 2
• Cyklingar 30 repetitioner gånger 2
• Benhävningar 15 repetitioner gånger 2

Hoppas att du finner inspiration och glädje i denna träning!

Om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så klicka på hjärtat här nedan ❤⬇ Tack snälla du!

Taggar: Cardio, Diagnosutredning, Domningar, Hemmaträning, Kronisk huvudvärk, Leukodystrofi, Löpning, Mitt liv, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Ny energi, Orkeslöshet, Sjukdom, Träna hemma, Träning, Tränings inspiration, Tränings tips, Yrsel;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Usch för mardrömmar!/Mikaela

Svar: Ja de är helt onödiga tycker jag! 😔
Sandra Vulkan

2:a kommentar, skriven , av Mamma ❤ :

Inget roligt med mardrömmar. ...😠😠. Hoppas att du får en fin dag. Kram, kram ❤❤❤🐕🐕❤❤🐎

Svar: Kramar ❤❤
Sandra Vulkan

Kommentera inlägget här :