Tröttare än på länge...

Igår var jag inte lika pigg som de senaste dagarna, speciellt inte före och efter jobbet. Vägen till jobbet kändes oändligt lång (det är ca 15 km). Jag orkade knappt hålla ögonen öppna. Men väl framme vid jobbet så var tröttheten inte alls så stor. När jag klev in genom dörren till min avdelning möttes jag av en underbar tedoft. Frukosten var klar och jag fick gå direkt och sätta mig vid ett dukat bord, lyxigt. På bordet stod det gröt, yoghurt, hemmagjord sockerfri müsli, lingonsylt, fruktsallad, hembakat bröd bakat på surdeg, knäckemacka, Bregott, ost, skivad kalkon, mjukost, kaviar, skivade kokta ägg, gurkskivor, mjölk, vatten, te och kaffe. Så ser våra frukostbord alltid ut. Det som kan skilja dagarna åt är vilken sort gröt som serveras och vilket bröd som bakats. Känns alltid lika lyxigt att få välja bland allt det goda på bordet! 


Efter frukosten rullade dagen på med utmaningar både ute och inne (vilket alltid är lika spännande), stormöten och lunch. Klockan 13.30 var min arbetsdag slut. Jag åkte till mataffären och köpte marsipan till Tindras 12-års tårta som jag ska göra på lördag. Vad det blir för tårta får vara hemligt till efter att vi ätit den. Detta för att vi har som tradition att tårtan hålla hemlig för födelsedagsbarnet fram till att den serveras. Spännande va?! Det jobbiga är bara att mina krav på tårtans utseende ökat markant de senaste åren och förväntningarna är stora...

När jag kom hem så behövde kläder tvättas och dammråttorna längtade efter att få sugas in i dammsugaren. Satte mig i soffan och tog några vilopauser med lite te mellan städprocedurerna. Jag kände mig lite deprimerad men förstår inte varför. Jag mådde lite bättre av att vara aktiv. Hela huset (på 240 kvm) dammsögs och tre maskiner med tvätt kördes just därför. Jag var helt slut efteråt, som efter ett träningspass...


 Till mellanmål testade jag Paulúns nya PALEO SUPERGRANOLA med kokos, blåbär och mandel i min A fil. Riktigt gott måste jag säga. Kan varmt rekommendera den! PALEO står för paleolitikum den vetenskapliga benämningen för stenåldern. 82% är nötter, frön och kokos. Innehåller extra protein och inget tillsatt socker. Fick en micro föreläsning av en säljare som precis levererar produkter i affären. Men jag får absolut inget för att skriva om det här, så ni inte tror att det är därför som jag skriver om det här. Tyckte bara att ni alla inte skulle gå miste om att testa denna.

Undrar om jag var extra trött igår på grund av att jag inte var ute hos hästarna... Jag mår faktiskt som bäst på jobbet och hos hästarna, tänker därför att det kan bero på att jag är ute mycket på båda ställena och får mycket frisk luft i min kropp. Dessutom så gör både djuren och barnen något extra för mitt humör, jag blir liksom gladare och mer harmonisk när jag förundras över dem och får samarbeta med dem. Tindra så igår att jag troligen fått hästfeber, vilket kom som en överraskning för oss alla här hemma. Alltså att jag fått hästfeber, och jag kan bara hålla med.


Eller är det mitt stora sockersug som tar ut sin rätt och försöker övertala mig att äta godis? Men jag kommer inte att vika mig för denna craving!! Motstod faktiskt igår en impuls att handla fikabröd när jag var i mataffären. 

Tränings notis: Trodde inte att jag skulle orka träna efter städningen. Men jag blev så sugen att jag inte kunde låta bli. Det blev inte så mycket, men tränade aktivt i 30 minuter iallafall. Sit ups varvades med benstrechar plus gång uppför och baklänges nerför med det gummiband med mest motstånd. 

Hej!! Om du vill göra mig extra glad så kan du klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke. ❤⬇ Tack snälla du! 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Recept, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Hemmaträning, Kronisk huvudvärk, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Ny energi, Orkeslöshet, Paulúns PALEO SUPERGRANOLA, Sjukdom, Träna hemma, Trötthet
#1 - - Anonym:

Gröten är också god😀/Mikaela

Svar: Ska testa den också då!! 😀
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤❤:

God förmiddag. Härliga frukostar ni har på förskolan. Tycker som Mikaela att havregrynsgröt ät gott. Hoppas att du får en fin fredag. Kram ❤❤❤🐕🐕❤❤🐎.

Svar: Tack detsamma! ❤❤❤
Sandra Vulkan