En perfekt start på en perfekt dag!

Hotellet i Ullared kan jag verkligen rekommendera. Stora rum med mycket yta för massor av shoppingfynd och plats att yoga/träna, svängbar helkroppsspegel så att en kan prova nyköpta kläder, sköna sängar, ett litet pentry med köksbord där en kan sitta och dricka sitt te/kaffe eller äta något gott, stor tv att somna till och ett mycket fräscht badrum. Fin restaurang med helt okej frukostbuffé.

Jag vaknade strax innan mitt alarm, som jag ställt på 06.00, igår morse. Jag smög upp och drog på mig träningskläder och gav mig sedan ut. Den tidiga morgonluften fyllde mina lungor när jag gick förbi Gekås stora parkering. Jag hade tänkt mig en powerwalk förbi campingen men förvånades av min starka lust att springa istället. Tänkte att lite intervaller skulle bli bra. Jag kom fram till den lilla sjön med badplatsen och såg att det gick en grusväg runt den som jag valde att ta, mest för att skona mina knän som inte gillar att springa på asfalt. Jag upptäckte att det var lite mer än en km runt sjön och efter det första varvet fortsatte jag att springa varv efter varv tills jag var uppe i 6 km löpning. Det där med intervaller blev det inget av med, vilket nog var bra då jag kört det nästan varje gång på gymmet den sista tiden. Det var dags att chocka kroppen med något som den inte räknat med. Kroppen är så finurlig att den snabbt lär sig rutiner och vänjer sig vid dem, vilket gör att den inte ger några nya resultat av träningen, det kan lätt bli lite stiltje.

När jag kom tillbaka hade Engla redan vaknat och Tindra höll på att vakna till. Efter duschar och lagda make uper gick vi ner till frukosten. Då Peppkampens 14 veckor nu passerat och det var den sista invägningen igår så kunde jag äta frukosten (har annars ätit periodisk fasta enligt 16:8-modellen och haft mitt ätfönster öppet mellan 11.30-19.30, vilket jag äben kommer att göra i fortsättningen med vissa enstaka undantag). Soygurt med fröer och glutenfri müsli, ägg, inlagd sill och rökt kalkon blev perfekt efter min löpning.

Efter frukosten checkade vi ut och körde ännu en shoppingrunda i varuhuset. Otroligt lite folk! Men så var det ju måndagen innan barnbidraget också. Till Tindras stora glädje såg vi tv-stjärnan Ola-Conny när vi var på väg till Salladsbaren för lite lunch.

Med fullpackad bil åkte vi hemåt igen mycket nöjda med vår lilla resa tillsammans! Det var inte sista gången som vi tre gör något liknande! Och Gekås har återigen tjänat storkovan på oss... Ja, jag har köpt fryspåsar också och inte bara kläder, smink, väska, jackor och köksredskap.

Önskar er en fin tisdag kära vänner och läsare!! ❤☟ Kramar från mig