Sakta men säkert lindras smärtan...

Då jag redan i måndags hade kontakt med en kollega och hen lovade att sjukskriva mig igår, så kunde jag sova ut och befinna mig i de bedövande drömmarnas värld så länge som möjligt. När jag vaknade så värkte fortfarande huvudet ordentligt. Jag låg kvar i sängen länge och andades långsamt djupa andetag. Men tillslut gjorde sig blåsan påmind och jag fick därför lov att kliva upp. När jag ändå var på benen så passade jag på att fixa mig en stor kopp te och en portion av min chiapudding och lite blåbär. Eftersom solen sken så satte jag mig i min gungstol i det solvarma uterummet och åt. 

När jag lite senare kunde öppna ett av glaspartierna och lägga mig i solen, njöt jag av solstrålarna som träffade mitt ansikte och av fåglarnas våriga kvitter. Sakta men säkert började huvudvärken att ge med sig. (Den är inte borta helt än men det är inget mot mina helvetiska dagar.)



Jag kände mig glad över att få tillbaka lite ork i takt med att smärtan minskade och började längta efter att snart kunna träna igen. Men igår var det alldeles lagom aktivitet att hjälpa Tindra och Engla med att fylla hästarnas hönät. Resten fick de styra med själva, för då var min ork så gott som slut för en stund.

Åh glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke... ❤☟ Tusen tack! 😍
2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Hästliv, inredning, sjukdom;
Taggar: diagnosutredning, extrem huvudvärk, kronisk huvudvärk, livet med häst, neurologisk sjukdom, ny energi, orkeslöshet, ponnymamma, på bättringsväg, skov, yrsel
#1 - - Anonym:

❤❤❤/Mikaela

#2 - - Mamma💕💕💕:

Massor med kramar ❤❤❤