Dagen som fick en oväntad vändning...

Gårdagen blev inte alls så som den var tänkt att bli...

I tisdags kände Örjan att han fick något i ögat men inget syntes och han hade inte ont efteråt. Men i onsdagskväll blev ögonvitan helt röd och han var extremt ljuskänslig, TV's flashningar hindrade honom från att ens ha den på. Och igår morse fick han genast ta på sig solglasögonen trots att solen inte ens visade sig på himlen utanför. Rullgardinen drogs ner igen. Örjan ringde 1177 redan kl 06.00 men fick svaret att han behövde ringa ögonmottagningen när de öppnade vid 8.00. 

Under tiden gav jag mig ut på en 5 km powerwalk. När jag kom tillbaka hoppade jag in i duschen. Kl 8 ringde Örjan ögonmottagningen och fick knappa in sitt nummer för att sedan bli uppringd någon timme senare. Jag åkte in till jobbet. Vid halv tio hörde Örjan av sig och berättade att han fått en jourtid på ögonmottagningen strax efter 13. Så på rasten åkte jag hem och hämtade honom och körde honom till läkaren. 2 1/2 timme senare meddelade han att han fått en remiss till Universitetssjukhuset i Linköping och att vi hade en timme på oss att ta oss dit för operation då han har en metallflisa i ögat. Så jag lämnade jobbet på stört (som tur var då var det lugnt på jobbet) och trampade gasen i botten.

Men när vi kom fram till ögon i Linköping så visade det sig att det inte alls var sådan brådska. Operationen sker idag, nu på morgonen. Så Örjan blev inlagd och jag fick åka ensam hem igen. Full med oro... Gillar inte tanken av att min älskling ska bli sövd och att jag inte är där hos honom. Dessutom så får han inte komma hem förrän tidigast imorgon. 

Det som trots allt är positivt är att hans syn inte påverkats ett dugg. Men metallflisan sitter tydligen ganska så långt in... 



Om du vill visa din omtanke för min älskling så kan du göra det genom att klicka på hjärtat här nedan.. ❤⬇️ Tack snälla!
#1 - - Anonym:

Lycka till❤❤❤/ Mikaela

#2 - - Alexandra:

Hälsa farbror från mig ❤️