Himmelsk chokladkaka ❤

Jag har bakat en super god, sockerfri, näringsrik, järnrik, proteinrik och beroendeframkallande rawfood chokladkaka. Den är dessutom vegansk och antiinflammatorisk. Jag känner att jag bara måste dela med mig av detta himmelska bakverk. Grundreceptet hittade jag i Food pharmacy's blogg där sen kallas "Kriminellt god chokladkaka". Som vanligt så modifierade jag receptet en aning, men båda recepten fungerar nog lika bra.
\n

Himmelsk chokladkaka 

\nCa 250 g svarta bönor
\n12 st färska dadlar
4 msk jordnötssmör
4 msk kokosolja
\n4 msk kakao
3 msk chiafrön, kan uteslutas
\n
\n(Självklart använder jag mig endast av ekologiska produkter.)
\n
\nMixa alla ingredienserna i en matberedare till en jämn smet. Bred ut smeten i en bakpappersklädd pajform och ställ i kylen ett par timmar. Ta fram minst 15 minuter före servering och strö över lite flingsalt eller servera med lite sakta jordnötter som du strösslar över kakbiten.


Testa! Du kommer att bli förvånad av resultatet. Och berätta gärna vad du tycker om den efteråt. Tonåringarna som var här i helgen har alla smakat och gillat den skarpt. Det om något är ett utmärkt betyg! Och igår kväll bjöd jag mina två fina kollegor, Merima & Kristina på vårt avdelningsmöte. Även de älskade den. 


Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar inlägg som detta, så vet jag att de är värda att delas. ❤⬇️ Tack snälla!!




En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Rawfood recept, Recept, Tårtor;
Taggar: antiinflammatorisk kost, bakverk, beroendeframkallande, chiafrön, chokladkaka, dadlar, ekologiskt bakverk, glutenfri, jordnötssmör, järnrik, kakao, kokosolja, mjölkproteinfri, nyttigt himmelsk kladdkaka, proteinrik, rawfood kaka, recept, sockerfri, svarta bönor
#1 - - Anonym:

Den ser God ut😀/ Mikaela