Tvådagars träning, på jobbet, gymmet och hemma...

Huvudet protesterade redan i onsdags morse och jag bävade för hur dagen skulle bli. Men då jag kom till Norrköping redan kl 6.30 och min arbetsdag inte började förrän klockan 9.00 så hade jag ändå tänkt att åka till gymmet, göra det jag orkade/klarade och sedan ställa mig i en varm skön dusch. Men till min stora förvåning och besvikelse så hade jag för första gången glömt gymkortet hemma. Och då det är obemannat den tiden på dygnet så kom.jag inte ens in på gymmet. Örjan fick istället skjutsa mig direkt till min arbetsplats. 



Som tur är så har vi tomma lokaler i direkt anslutning till min avdelning där några av våra barn sover efter maten, och där har vi gymnastikmadrasser. Och jag åker nästan aldrig hemifrån utan mina motståndsband/minibands/gummiband så träna kunde jag göra ändå. Med lite tips från några instagramvänner fick jag ihop ett grymt timmes lång rump/benpass och en halvtimmes magpass. Den varma duschen fick jag dock inte till. Men avtvättad och nysminkad kände jag mig ändå hyfsat fräsch efteråt.



Och min träning fick mig att orka resten av dagen. Stod faktiskt även på min Fitnessplate i 30 min innan läggdags också.

Igår morse kändes huvudet likadant som morgonen innan. Men denna gång var gymkortet med mig och det blev ett 45 minuters pass för överkroppen (armar, axlar, bröst, rygg och lite mage). Och igår efter middagen körde jag ett nytt pass på min älskade Fitnessplate. Jag använde den som en step bräda. Och med den vibrerande fick min step en extra match och ännu en extra dimension med ett heavy motståndsband runt vristerna. Jag kan meddela att det brände fint i skinkorna. Kan varmt rekommendera detta!! Film på övningen finns i på mitt instagramkonto @vulkanskaslottet 
Och jag mådde återigen något bättre när jag kröp ner under täcket. Ännu ett bevis på att träningen gör mig gott!


Notera de snygga träningssockorna 😂😂😂

Trevlig fredag önskar jag er alla fina och omtänksamma individer!!! ❤⬇️ Kramar 



2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Fitnessplate Future 3D, Hemma, Kronisk huvudvärk, Neurologisksjukdom, Nordic Wellness Mirum, TrendRehab, abs, glutes, gummiband, gym, minibands, mot bättre hälsa, motståndsband, ny energi, orkeslöshet, smärta, träna hemma, tränar mig frisk, träning
#1 - - Anonym:

Trevlig fredag😀❤/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Ha en trevlig fredag du också. Kram ❤