Påfyllt i minnesbanken och kraftig huvudvärk pga för hög dos...?

Min gårdag började än en gång med mys med min älskade underbara gudson. Inte ens min huvudvärk kunde ta ifrån mig denna stund som jag lägger till min minnesbank. Det gör mig så glad att det betyder så mycket för honom när jag är där på besök. 3 år gammal och det märks inte att vi inte setts sedan nyårsafton. Han är inte det minsta blyg för mig, faktum är att han bröt ihop när jag i lördags åkte till frissan då han trodde att jag inte skulle komma tillbaka. Och alla som han pratade med fick genast veta att jag var där, som om det var det allra viktigaste för honom denna helg. 



Något mer som fyllde på mitt lyckokonto var att Adam kom dit lagom till brunch och stannade där till efter att jag åkt hem vid 17-tiden. Som en del av er redan vet så träffades jag och Jesica på MVC när vi var gravida med Adam och Jasmina och de föddes med två veckors mellanrum. Det glädjer mig så otroligt mycket att de är så fina vänner med varandra fortfarande efter 17-årstid. En livslång vänskap som Per så fint förutspår och jag håller tummarna för att det kommer att bli så. 



Men tyvärr så höll min skarpa huvudvärk i sig hela dagen igår, trots vila nästan hela dagen. På tåget hem var smärtan så stark så att jag började att må illa. Ville inte ta någon Panocod då eftersom jag ibland reagerar galet på dem och skulle kunna svimma. Ville inte utsätta varken Tindra, Engla eller mig själv för det. Men när jag kom hem så kräktes jag massor. Och bättre blev de inte av att jag fått cravings efter ost och ätit cheddar, parmesan och ett päron precis när vi landat hemma... 



Jesica, som är uska, misstänker att min Saroten-dos faktiskt är för hög och att min kropp reagerar med att ge mig mer huvudvärk som en biverkan istället för att lindra den. Min mammas neurolog reagerade också på min höga dos (100 mg) och sa att normal dosering ligger på 30 mg... Det får en såklart att fundera. Hen tyckte även att det var märkligt att jag inte var tröttare än vad jag är med den mängden Saroten i kroppen.


Om du vill visa din omtanke eller gillar detta inlägg så blir jag glad om du vill klicka på hjärtat här nedan ❤⬇ Tack snälla!! Kram

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: diagnosutredning, domningar, extremhuvudvärk, illamående, kroniskhuvudvärk, lycka, lyckokonto, minnesbank, minälskadeson, minäskadegudson, neuroinflammatorisksjukdom, neurologisksjukdom, panocod, saroten, sjukdom, skov, yrsel
#1 - - Anonym:

Hoppas doseringen blir Bra! Mycket fin i håret❤/Mikaela

#2 - - Mamma💕💕💕:

Kram ❤

Svar: Kram ❤❤
Sandra Vulkan