Två flugor på smällen, leder förhoppningsvis till en positiv förbättring ..

Ni har säkert precis som jag märkt att mina attacker/skov med kraftigare huvudvärk mm kommit ovanligt tätt under januari månad. Dessutom är min dagliga smärta mer intensiv än den varit under tiden som jag ätit mina tabletter. Och min trötthet och brist på ork har ökat sedan någon gång i mitten på december. Allt detta gör mig både arg och ledsen då min höst 2017 var så underbart bra, nästan inga helsjukdagar alls. Men nu går det knappt en vecka utan att jag blir sängliggandes. 



I tisdags bestämde jag mig därför att kontakta min neurolog i hopp om att få diskutera mitt mående. Jag skrev ett meddelande till neurologen i "Mina vårdkontakter" på nätet, om att jag misstänker att jag kanske behöver trappa upp min medicinering. Tänkte att hen då borde ringa mig och hjälpa mig att lista ut varför jag har mer ont i huvudet nu igen. Men, istället för ett samtal fick jag ett svar tillbaka i "Mina vårdkontakter" om att jag ska öka med en tablett till varje kväll och om det inte blivit bättre om en vecka så kan det vara aktuellt med en ny Botoxbehandling. Hallå!!!!!!! What??? För det första så hade jag skrivit i rutan om hur jag ville bli kontaktad: Via telefon. Och för det andra så är det ju samma neurolog som bett mig om ursäkt över att hen har pushat för dessa botoxinjektioner och att de bara gjort mig sämre. Har hen ens koll på min situation? Vet hen vem det är hen ordinerar medicin och behandlingar åt?

Hur som helst så började jag att ta en extra tablett av Saroten, som jag tar varje kväll, i onsdags. Nu är jag alltså uppe i 100 mg per kväll! (Min mamma tar ibland en tablett på 10 mg som insomningstablett de kvällar då hon har extra ont i sin kropp.) Jag har 25 mg tabletter och tar nu alltså 4 st istället för 3. Det blev en ökning på 25 mg pang bom. När denna medicin från början sattes in så var det oerhört noga att ökningen endast fick ske i små steg med 10 mg ökning var femte eller sjätte dag... Igår påmindes jag om hur trött jag blir av denna medicin innan kroppen vant sig vid dosen, tror att det tog en eller två eller flera månader innan jag kunde landa i medicineringen. Hoppas verkligen att det går betydligt fortare denna gång. För igår kände jag mig lite som en zombie på jobbet, jag somnade till och med när jag sövde några barn efter lunchen, sov dock bara i 5-10 minuter. Hade egentligen behövt betydligt mycket mera sömn än så. 



Igår ringde min järn-läkare från Geria vårdcentral och berättade att visst såg mina blodvärden bra ut, men mina järndepåer är nästan tomma igen. Så där fick jag iallafall lite svar på min trötthet och orkeslöshet som jag känt de senaste månaderna. Skönt att få svar som tydligt visar att det inte bara var inbillning eller att jag kört slut på mig själv. Och jag kommer att få hjälp snabbt, redan på tisdag eftermiddag ska jag tankas på med nytt järn. Så förhoppningsvis kommer detta att leda till att jag snart känner mig piggare. 

Om båda dessa behandlingar  (järnpåfyllnaden och upptrappning av medicinen) nu kommer att fungera tillfredsställande så kommer jag nog inom några veckor verkligen att vara som en duracell-kanin med nya batterier i. Så snälla hjälp mig nu att hålla alla tummar och tår dom ni har för att detta ska hjälpa mig!! 

Och klicka mer än gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke! Tack snälla för det! 
2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, inredning, sjukdom;
Taggar: #botox, #botoxinjektioner, #diagnosutredning, #domningar, #dysportbehandling, #extremhuvudvärk, #inredningsinspiration, #järnbrist, #järninfusion, #kroniskhuvudvärk, #leukodystrofi, #nervsmärta, #neurologisksjukdom, #orkeslöshet, #påfyllnadavjärn, #romantiskinredning, #saroten, #sjukdom, #skov, #sovrum, #sovrumsinredning, #trötthet, #tömdajärndepåer, #yrsel
#1 - - Anonym:

Hoppas det vänder nu!❤/Mikaela

Svar: Det måste det!! ❤ KRAMAR
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma💕💕💕:

Jag hoppas verkligen att du blir piggare nu när du får lite hjälp. Ha en fin fredag. Kram ❤

Svar: Tack detsamma ❤❤ Kramar
Sandra Vulkan