Varför drabbas alltid just jag av smärtsamma och märkliga symtom???

Som ni redan säkert har förstått så här vi haft en underbar helg ute i Gryta skärgård, på vackra Håskö. 





Men allt har inte bara varit en dans på rosor för min del. Redan i fredags kväll fick jag ont i den övre delen av magen, strax under revbenen på min högra sida. Det var som om någon del av tarmarna svällde upp, för magen buktade ut lite just där. Och när jag tryckte lite med pekfingret så gjorde det otroligt ont. Jag tänkte att det kanske berodde på de goda ostarna som vi bjöds på under kvällen och försökte att ignorera det. Men tillslut så valde jag att gå och lägga mig och försöka sova bort smärtan. När jag vaknade i lördags morse så hade svullnaden lagt sig en aning och det gjorde bara ont om jag tryckte på precis "rätt" punkt. Men framåt kvällen blev det värre igen. Och efter middagen gjorde det så fruktansvärt ont så att jag kräktes upp allt som jag fått i mig under dagen. Det var som om maten inte kom längre än till det smärtsamma stället, som om det var något som blockerade vägen, och att maten därför tvingades upp igen. Ni som följt mig ett tag vet att jag har problem typ jämt med förstoppningar som ibland leder till att jag kräks när det blir fullt. Men detta som jag nu har, vad-det-nu-är, är annorlunda. Det känns inte alls på samma sätt. Detta smärtar betydligt mer och magen får en utbuktning som jag aldrig tidigare varit med om. Och nu gör det ont hela tiden och jag kan knappt röra nudda området utan att flämta till

Varför måste dessa märkliga, obehagliga, smärtsamma saker alltid drabba mig??? (Som tur är så ska jag till Geria vårdcentral idag för att få ytterliggare påfyllning av järn och ska då passa på att fråga om magen.)

Dessutom så vaknade jag igår morse med en skarpare huvudvärk som sakta stegrade sig och mot kvällen däckade mig.. Antagligen för att kroppen inte orkar mer.



4 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Natur, sjukdom;
Taggar: #extremhuvudvärk, #grytsskärgård, #håskö, #kroniskhuvudvärk, #leukodystrofi, #magsmärtor, #neurologisksjukdom, #sjukdom
#1 - - Mamma💕💕💕:

Oj då vad tråkigt att du har ont. Bra att du ska till Geria idag så du kan fråga om magen!!! Hoppas att huvudvärken har blivit lite bättre. Krs
Kram ❤

Svar: Kramar ❤❤
Sandra Vulkan

#2 - - Katri:

Tolvfingertarmen sitter där. Jag hade magsår i den med samma symtom. Krya kram Katri.

Svar: Kollade med sköterskan på vc och just det stämde inte in på mig... Tack snälla! ❤
Sandra Vulkan

#3 - - Anonym:

Styrkekramar❤Var hemma och vila nu, du såg mycket trött ut idag!😦❤❤❤/Mikaela

Svar: Tack! ❤ Ja, jag mår inte så jätte bra.. Kramar ❤
Sandra Vulkan

#4 - - Anonym:

Åh vad du kämpar Sandra, hoppas verkligen att DU ska bli bra!!! Varma kramar Gunilla 💓

Svar: Tack för dina ord fina Gunilla! 😍❤
Sandra Vulkan