Ändå känner jag att jag måste skriva detta försvarstal...

Åh vad jag önskar att jag skulle fixa att jobba heltid igen. Och slippa känna att mina 6 timmar per dag är precis vad jag klarar. Men jag kämpar mig till jobbet även om jag inte känner mig helt hundra för att jag vet att jag kommer att jobba några timmar innan rast och några timmar efter. De flesta dagar åker jag hem precis när huvudvärken börjar stiga och jag är då så tacksam över att arbetsdagen är slut. Och att jag förhoppningsvis inte kommer att behöva vara hemma dagen efter på grund av kraftigare huvudvärk. Det är guld värt! Och det får mig att inte känna mig helt värdelös.

Nu vet jag att några av er tänker "men vadå hon åker ju och tränar ganska så hårt, då kan hon väl jobba mer..?" Men det är inte riktigt samma sak. När jag åker och tränar så har jag vilat innan och under tiden som jag tränar så lyssnar jag på ljudböcker som även de får mig att koppla av och återhämta mig. Och min kropp mår så mycket bättre av att få motionera och byggas upp. Jag tror dessutom att mycket av mitt något bättre mående och livsglädjen kommer av just träningen. Och, här kommer ett viktigt OCH, det är nog just detta som kommer att göra att jag en dag kommer att klara att börja jobba heltid igen!! Men än är varken jag eller min kropp riktigt redo...

Ändå så tar det emot att berätta det för neurologen... Ändå skäms jag över att inte kunna avsluta min sjukskrivning... Ändå känner jag att jag måste skriva detta försvarstal... Ändå känner jag mig så osäker...

Varför?



Lämna gärna en kommentar om era tankar om detta... Tänker jag fel? 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, Peppkampen, sjukdom, träning;
Taggar: #försvarstal, #kroniskhuvudvärk, #leukodystrofi, #mittliv, #neurologisksjukdom, #orkeslöshet, #osäkerhet, #peppkampen, #sjukdom, #sjukskrivning, #skuldkänslor, #träning, #återuppbyggakroppen
#1 - - Anonym:

Du kämpar på så mycket det går. Ingen kan säga annat!/Mikaela

Svar: Tack snälla!! ❤
Sandra Vulkan

#2 - - Kram 💕💕💕 , mamma :

Du ska inte ha dåligt samvete och behöva försvara dig. Du gör det som känns bra för dig och det som du orkar. Kramar ❤❤❤❤❤

Svar: Ja men tycker att det är så jobbigt att inte klara allt... 🙈❤
Sandra Vulkan