Varje dag är en ny resa...

När jag vaknade igår morse började jag min dag med en 9 km powerwalk med Ludde och Nova (våra fina små hundar). Hittade en ny "slinga" runt i vårt vackra Söderköping. Tyvärr så var det snorhalt på flera ställen längs slingan, bland annat i helvetesbacken som jag till mestadels gled nerför. Men solen lyste på en himmel där molnen snabbt skingrade sig. Och den friska kyliga luften var så lätt att andas. Tror att jag lätt skulle ha kunnat gå minst 5 km till utan problem, men tiden fanns inte riktigt till det, eller rättare sagt, prioriterades det inte just då. Jag hade ju andra äventyr som väntade...

Tessan och jag tog lite te och konverserade en stund innan vi packade oss ut i bilen. Vi hämtade upp Mickis i Norrköping och påbörjade vår spa-helg tillsammans. Yasuragi väntade på oss med sina varma källor, saltbastu, lätt gungade vilstolar, kolsyrepool, tvagningscermonier mm. Men först gjorde vi ett litet stopp på Mio Möbler som rear ut massa inredning pga att de ska flytta till nya fräscha lokaler. Vi gjorde alla tre några riktiga fynd var och satte oss nöjda i bilen igen. Vi stannade även till i Södertälje för att inta en lättare lunch. Det fick bli på en mack, då bi inte hittar så bra i Södertälje. På ett papper virat runt min mat stod det en filosofisk mening som fastnade i mitt medvetande: Varje dag är en ny resa.  



Direkt när vi kom fram till Yasuragi steg jag in i ett lugn, som bara tar plats i mig under spavistelser, på yoga och hemma i badkaret. Atmosfären färgar hela mitt sinne. Nyrenoverad fina rum, kraftigt ombygg badavdelning med nya upplevelser och såå himla lyxiös trerättersmiddag. Att få uppleva detta med dessa fantastiska och genuint omtänksamma vänner är lite smått magiskt. 





Vi passade även på att överraska och fira Mickis, som om någon vecka fyller 40 år, med skumpa på rummet. Snart är hon automatiskt med i gänget 40-taggare... 


#1 - - Anonym:

Idag fortsätter vår resa😍

Svar: 😍😍😍
Sandra Vulkan

#2 - - Sandra :

Ser helt underbart ut!! Så ledsen att jag inte kunde vara där med er 💖 men jag hoppas ni fått mersmak och gärna gör om det om några månader igen 😍 många kramar till er alla tre!

Svar: Självklart så har dessa tre spavaraner fått mersmak!! ❤ Och vi har saknat dig... Ser fram emot en spatripp med dig när du är redo 😍 Kramar till dig fina du!
Sandra Vulkan

#3 - - Mamma💕💕💕:

Hoppas på en fortsatt fin dag,söndag. Kram ❤

Svar: 😍😍
Sandra Vulkan