Det började sämre än det slutade! 🌸

Midsommarafton 2018. Jag vaknar av att det gungar i båten. Tror att vi "försovit" oss och att klockan är efter tio. Kravlar mig så försiktigt jag kan över Örjan när blåsan gör uppror och letar sedan rätt på mobilen för att kolla klockan, 06.10. Hmmm... ingen "försovning" direkt. Sätter mig med en kopp te och suckar över vädret utanför båten, storm och regn som hängde i luften. Enligt yr.no så blåste det 20 m/s!!! Var lycklig över att vi låg trygga mellan våra y-bommar och att vinden kom från rätt håll, alltså in i aktern. 



Till min förvåning vaknade även Örjan tidigt, strax innan sju. Där satt vi båda och deppade ihop, över midsommarvädret. Precis när jag var på väg ut med hundarna på deras morgonpromenad började det regna. Detta resulterade i en ytterst kort sväng. Var glad att ingen av oss blåste bort och tog oss in i säkerheten i båten igen. Örjan funderade på om vi skulle skita i denna dag och åka hem istället, men som tur var så stannade vi.




På förmiddagen lättade molnen en aning och det sprack upp lite grann. Jag tog nu med mig hundarna på en 6.5 km powerwalk bl.a ut till Mons camping. Solen värmde när den tittade fram titt som tätt. När vi kom tillbaka så packade Örjan och jag ihop Midsommarlunchen i korgar och tog Adams båt till Håskö, där Adam väntade. Vid två dukades ett fantastiskt buffébord upp som vi avnjöt i goda vänners lag. Massa skratt och flertalet snapsvisor bjöds det dessutom på. Jag skålade dock i vatten. 





Efter lunchen samlades vi, de flesta båtgästerna i gästhamnen och stuggäster runt den vackra midsommarstången. Jag höll i danslekarna och många deltog, från 16 till 65 (?) år. Inga barn alltså, bara glada, engagerade vuxna som bjöd på sig själva. Riktigt roligt och uppskattande av många. 




Den obligatoriska jordgubbstårtan serverades och jag hade med mig mina Sötpotatismuffins som jag dekorerade med en klick kokosgrädde och några skivade jordgubbar. Otroligt gott!! Efter ännu mera fniss och skratt åkte Adam, Örjan och jag tillbaka till vår båtplats och laddade inför dagens vm-fest! Vi lyssnade igenom mängder av vm-låtar på hög volym och fylldes av goda vibbar trots nyheten om att flera av våra svenska spelare ligger i magsjuka... Hoppas på extremt snabbt tillfrisknande!



Känner mig väldigt tacksam över denna Midsommarafton som jag faktiskt inte hade så särskilt stora förväntningar på! 



Kramar till er alla! Och påminner er om att klicka på hjärtat här nedan om ni gillar detta inlägg ❤⬇️ Tack snälla!!! 



3 kommentarer publicerat i Allmänt, Båtliv, Natur;
Taggar: Antiinflammatorisk kost, Buffébord, Båtliv, En dag att minnas, Gryts skärgård, Håskö, Jordgubbar, Lagnö, Midsommarafton 2018, Nyttigt gott, S:t Annas skärgård, Solnedgång, Solsken, Storm, Svensk sommar, Sötpotatismuffins, Växlande väder
#1 - - Anonym:

Trevlig helg 🍓/Mikaela

Svar: Tack detsamma!! ❤ Det börjar dra ihop sig nu... 💍💐
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma 🌼🌼🌻❤:

Hoppas att du har haft en fin och trevlig midsommardag.🌼🌼🌸🌸🌻🌻❤❤

Svar: Det hade vi!! ❤😀
Sandra Vulkan

#3 - - Anonym:

Ja snart😀❤/Mikaela

Svar:
Sandra Vulkan