En späckad dag...

Jag hade en otroligt välfylld och lite stressig dag igår. Den var produktiv, spännande, rolig, lärorik, trevlig, god och mysig. Och den sög musten ur mig, vilket redan under förmiddagen ledde till skarpare huvudvärk. Men min viljestyrka laddade gång på gång på batterierna. Dock blev batterierna allt sämre och höll energin uppe allt kortare stunder ju oftare de behövde påfyllning. Det var mycket som rörde sig i mitt huvud, både på det privata planet och det professionella. Att morgonträningen uteblev kan såklart också ha sin betydelse då den brukar ge mig energi som håller i sig hela dagen, oftast.

På förmiddagen satt jag med mitt nya arbetslag och funderade kring utmaningar som under uppstartsveckorna i augusti ska bjuda in till utforskande när vi ska ta emot vår nya barngrupp. Det känns verkligen så bra inför hösten med alla våra pedagogiska klokheter och kompetenta barn! Men hur trevligt och kreativt det än var så var det en intensiv stund på över två timmar som gjorde huvudvärken påtaglig.

Under dagen hade jag några samtal med mäklaren på gården som gärna vill att vi skriver kontrakt så snart som möjligt. Nervositeten och spänningen i allt detta fantastiska påverkade min energi och smärta åt det negativa hållet.

På eftermiddagen hade vi firande av två barn på avdelningen som fyller 4 år nästa vecka. Då fick barnen berätta om sina läranden under det senaste året. Jag imponeras så av barnens egna reflektioner av vad de själva tycker är viktiga förmågor och kompetenser som de förvärvat hos oss på förskolan. 

Efter jobbet skjutsade jag först ut Engla till stallet innan jag åkte hem och städade lite snabbt inför kvällens husvisning. Hann sätta mig med en kopp te innan jag (och hundarna, då de inte kunde vara hemma under visningen) hämtade Engla och skjutsade henne vidare till hennes nya fina vän Agnes. Tyvärr så körde jag lite vilse ute på landsbygden, troligen pga stress, så turen tog 20 minuter längre än nödvändigt. Jag körde tillbaka till Söderköping och lämnade av hundarna till Adam som stod och väntade centralt i Söderköping. Äntligen kunde jag ca 30 minuter senare än planerat åka in mot Norrköping och hem till bästa Mickis. Där väntade underbart god Sashimi och en fantastiskt fräsch fruktsallad, enormt trevligt sällskap och ett lugn som fick mig att må bättre. Och jag kunde till sist landa för kvällen hemma i min sköna säng och låta alla tankar sippra igenom hjärnan en sista gång innan sömnen tog vid...



Om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så blir jag glad om du väljer att klicka på hjärtat här nedan... ❤⬇️ Kramar
En kommentar publicerat i Allmänt, Förskola, Hälsa, inredning, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, Svanen förskola Norrköping, fruktsallad, hus till salu Söderköping, husvisning, inrednings inspiration, inredningstips, kompetenta barn, kronisk smärta, lantlig inredning, lärande, mitt hem, mitt älskade jobb, neurologisk sjukdom, pedagog på förskola, romantisk inredning, sashimi, skarp huvudvärk, sovrum, sovrums inspiration, sälja hus, vit inredning
#1 - - Anonym:

Tusen tack för igår💕 Hoppas du sovit gott och inte blivit störd av tankarna🤗Nu är det spännande.😀/Mikaela

Svar: Tusen tack själv!! ❤ Jag behövde verkligen få njuta hemma hos dig!
Sandra Vulkan