Skolavslutning...

Jag minns den underbara känslan av att inse redan innan jag orkade öppna mina ögon, att idag är det skolavslutning och idag börjar sommarlovet. Jag hoppade raskt in i en dusch och klädde sedan på mig de nya vackra kläderna, speciellt utvalda för denna dag, med en omsorgsfullhet. La en noggrann make up, om det var 6:an eller uppåt som jag slutade, och fixade till en fin frisyr. Jag trippade sedan in på skolgården och letade upp vänner och platsen som på marken var utmarkerad för just min klass. Mamma och mormor var alltid där, och det värmer nu mitt hjärta mer än någonsin. (Saknar dig mormor!) Efter avslutningen, som innehöll alla klassernas olika sånger och tal från rektorn mm, åkte vi (jag, mamma och mormor) till Åsenstugan för avslutningsfika. Iallafall till och med 7:an, sedan började jag bryta mig loss och ville hellre umgås med mina vänner.


Igår var det Englas och Tindras tur att återigen få uppleva denna dag. Engla och hennes kompis Agnes knallade hemifrån med stora leenden på sins läppar, vackra och lika som tvillingar. Till min besvikelse fick jag fick inte ens fota dem... Men så är det väl att vara 15 år och vilja frigöra sig och bli allt självständigare? 



Tindra ställde däremot glatt upp sig för fotografering. Det var hennes dag lite extra igår, för hon gick ut 6:an och slutar därmed på Skönbergaskolan. Till hösten väntar högstadiet och Ramunderskolan. Jag och Adam traskade vördnadsfullt över till gräsmattan där avslutningscermonin skulle hållas. Alla eleverna sjöng klassvis olika sånger som visade på deras sommarlovslängtan. Några tårar rullade ner för min kind, speciellt när Tindra sjöng och när hon fick sitt betyg. 


Och nej, jag fick inte ta ett kort på Adam heller... 

Om du gillar detta inlägg så får du gärna visa det genom att klicka på hjärtat här nedan ❤⬇️ Tusen tack!
2 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Blå himmel, Min älskade dotter, Svensk sommar, Svenska flaggan, Tur med vädret, skolavslutning, sommarlov, stolt mamma
#1 - - Mamma ❤:

Godmorgon. Härligt med ett långt sommarlov för ungdomarna. De har ju kämpat i många dagar under två terminer. Ha en fin lördag. Kram ❤

Svar: Ja det är de värda! ❤❤❤
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Ååå, vilken fin beskrivning och vilken feeling jag fick💕 Minns... Hoppas de får ett underbart lov🌞/Mikaela

Svar: Tack vännen!! 😘😘😘
Sandra Vulkan