Tre dagar att minnas...

Sitter på tåget på väg hem från Stockholm och tre fantastiska dagar med Anna och Åsa två kollegor och Tessan en av mina finaste vänner m.fl. Jag tänker att jag ska sammanfatta dessa dagar lite kort. Tror dock att det är en omöjlig uppgift att delge er min upplevelse på ett rättvist sätt med bara ord och några bilder, men jag ska göra ett försök. 



Det har varit tre dagar fyllda med inspiration från passionerade personer från högskolor, Reggio Emilia institutet och från förskolor från olika delar av vårt land och från Reggio Emilia, Italien. Mycket igenkänning och viktiga påminnelser men även otroligt mycket nya kloka tankar trängs nu i mitt huvud. Behöver lite tid för att sortera allt och omvandla tankarna till praktik. 



Det har även varit dagar/kvällar med väldigt trevligt sällskap. Otroligt många dialoger och en hel del skratt (speciellt med min härliga rumskompis Anna, vid läggdags). God mat från morgon till kväll har bidragit med att göra resan till en dynamisk upplevelse.



Men som alltid så finns det även några mindre positiva ting med i bilden. Mina tarmar har protesterat vilt sedan dag 1 och med det kom magsmärtorna. Dessutom, eller som en följd av tarmprotesten, så fick jag dag 2 kraftigare huvudvärk. Huvudvärken höll i sig hela dagen och framåt kvällen till den stora konferensmiddagen var smärtan så pass kraftig att jag valde att ta en av mina starka tabletter (Panocod). Den gjorde mig som vanligt lite lätt drogad, men jag klarade iallafall hela kvällen. 




2 kommentarer publicerat i Allmänt, Förskola, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Föreläsningar, Naturhistoriska riksmuseet, Reggio Emilia institutet, Sommarsymposium 2018, bråkiga tarmar, förskola, förstoppning, inspiration, kraftig huvudvärk, kronisk huvudvärk, neurologisk, ont i magen, panocod, seminarium, sjukdom
#1 - - Anonym:

Ååå, varför kan det inte endast vara underbart? Hoppas magproblemen blir bättre nu när du är hemma💕/Mikaela

Svar: Ja, hoppas att det löser sig med mina tarmar 🙈🙊😂
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma 😍😍:

Hoppas att du mår bra idag !!!! Kram ❤

Svar: Inte helt okej idag heller... Men har iaf klarat att jobba och shoppa kläder åt och med Adam och Tindra. ❤❤
Sandra Vulkan