Efter en låååååång dag är vi på plats!!

7.00 ca: Jag vaknar och ligger kvar och drar mig i sängen. Ett leende växer sig stort på mina läppar när det sakta sjunker in att dagen med stort D är här. Dagen då jag och Örjan ska åka till Florida med våra vänner Anna och Ronny. Anledningen till resan är att Örjan & Ronny ska spela på deras kompis Niclas 50 årsfest i Punta Gorda på Floridas västkust. Men när vi ändå ska resa dit så passar vi på att semestra där i 16 dagar. Jag känner mig pigg och stark och fylld av energi när jag kliver ur sängen med ett skutt.
\n
\n8.45: Vi hämtar upp Anna och Ronny och förväntansfulla åker vi mot Arlanda flygplats. Vi är ute i god tid, vilket är bra i snömodden, och stannar två gånger på vägen för fika och mat. På Arlanda åker vi varv på varv och letar efter parkeringshuset där vi i förväg bokat parkering. Efter tre eller fyra varv upptäcker vi skrattandes att vi passerat infarten varje varv, det låg liksom för nära...
\n
\n14.00: Vi checkar in efter att blivit förhörda om vad vi jobbar med nu och vad vi jobbat med innan, anledning till resan, vart vi ska bo mm. Vid första säkerhetsgenomgången blir både jag och Ronny "slumpvis" utvalda för extra kontroll. 


\n
\n16.00: Vi boardar planet. Men först blir jag och Ronny än en gång "slumpvis" utvalda för en check bakom ett skynke. När kontrollanten tar på sig handskar blir Ronny orolig att det är en bend-over kontroll och jag skrattar högt åt hans min när vi äntligen får gå ombord på planet. Vi har kanonbra platser med extra benlängd, gratis filmer och jag har med mig min matsäck innehållandes chiapudding, blåbär och müsli mm. Och de första tre timmarna flyter på riktigt bra. Jag tittar för säkert tredje gången på den underbara filmen "Eat pray love" med Julia Roberts och tårarna rinner nerför mina kinder (som vanligt när jag ser känslosamma filmer).
\n
\n21.30: Jag känner mig rastlös och plockar fram två minibands som jag sätter om låren och kör några sittande övningar.. Perfekt att kunna utnyttja tiden på detta sätt. Men sedan behöver jag lite sömn. Jag somnar och sover ett par timmar. Jag vaknar av att deklarations formulär delas ut och jag fyller i mitt och Örjans. Sedan får jag ett blodtrycks/blodsockerfall. Jag är otroligt nära att tuppa av, men jag flyttar snabbt på väskorna som vi har framför oss på golvet och lägger mig där med benen uppåt. Flygvärdinnorna blir oroliga och undrar om jag behöver någon form av hjälp. Jag ber om lite vatten och får det plus färskpressad apelsinjuice. Jag återhämtar mig snabbt men ligger för säkerhets skull kvar en liten stund.
\n
\n21.00 ca amerikansk tid, alltså 03.00 svensk tid, vaknar jag av att vi landar. Vi går igenom alla säkerhetskontroller och tar en buss till hyrbilen. Det är jag som kör sträckan till Punta Gorda som tar 3.5 timmar. Och sedan är vi äntligen på plats!!


\n

#1 - - Anonym:

Skönt att vara på plats😀/Mikaela

#2 - - Mamma 💕💕:

Ha det så trevligt och njuuuut ❤❤❤