Möte med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan...

Igår var jag på möte på Arbetsförmedlingen tillsammans med min handläggare på Försäkringskassan. Detta för att Försäkringskassan inte godkänner min 25%-iga sjukskrivning och för att min SGI  (sjukpenninggrundande inkomst) inte ska sjunka pga att jag inte klarar att jobba mer än 75% just nu. Tanken är att jag ska alltså stå som aktivit arbetssökande på Arbetsförmedlingen nu. Men då det är så otroligt luddigt allting och för att jag faktiskt inte kommer att klara att jobba 25% om jag skulle få ett till jobb så har jag nu beslutat att testa att jobba 87.5% istället på det jobb som jag faktiskt älskar. Orkar inte krångla med planeringsmöten på Arbetsförmedlingen, det tar lika mycket kraft, om inte mer, som att jag jobbar en timme extra om dagen. Det är bara att köra på och hoppas att jag faktiskt klarar det. Sedan har jag troligen Särskilt Högriskskydd som hjälper mig vid dåliga dagar så att jag slipper karensdagar. 



Men innan mitt nya schema börjar gälla på riktigt så ska jag ny ha semester i 16 dagar!! Yes, idag lyfter planet som ska ta Örjan och mig till Florida eller närmare bestämt Punta Gorda. See you!! 


(Bilderna är från vår walk-in-closet, väggen mittemot den som jag bjöd på bilder på igår. Nyinköpta tavlor med av min favorit konstnär Vee Spears, som vi även har två tavlor av i sovrummet.)

Om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så klicka på hjärtat här nedan... ❤⬇ Tack snälla!!! 






3 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Mitt hem, Vee Spears, arbetsförmedlingen, birthdayparty, domningar, extrem huvudvärk, försäkringskassan, kronisk huvudvärk, mitt älskade jobb, neuroinflammatorisk sjukdom, neurologisk sjukdom, orkeslöshet, sjukdom, skov, thirteen, walk-in-closet, yrsel
#1 - - Anonym:

Ha en mysig semester! Kram Tori

#2 - - Anonym:

Hoppas ni får en underbar semester❤/Mikaela

#3 - - Mamma💕💕💕:

Njuuuut nu. Vi tar hand om ert hem med tonåringar och djur. Kramelikram ❤ ❤ ❤ 🐕 🐕 ❤ ❤ 🐎