Ibland blir det inte som en tänkt sig, men bra ändå!

Vaknade pigg som en nötkärna igår morse, iallafall efter att jag snoozat i en halvtimme. Min huvudvärk var den lägsta sedan jag blev sjuk den 10 januari 2016. Fattar ni vad jag säger? Den lägsta smärtan på över 28 månader, eller 2 år och 4 månader om det låter bättre. Det är ju helt otroligt underbart!!

Jag bestämde mig för att ta vara på mitt fantastiska mående och cykla till jobbet, något som jag funderat på ett tag nu. Men då min cykel behöver nya däck och Engla hade sin cykelnyckel med sig till kompisen som hon sov hos, så tog jag Tindras cykel (en begagnad cykel som hon klagat över). Till att börja med så fick jag sadeln i handen när jag skulle höja den. Alltså själva sadeln, inte röret som skulle höjas för det satt fastrostat. Jag fick kämpa länge för att lyckas höja röret lite grann och få fast sadeln på röret igen. Men, jag vägrade att ge upp, träningskläderna var ju redan på.

När jag kom fram till Göta kanal och mötte min första uppförsbacke upptäckte jag att växlarna inte fungerade. Suck! Så jag fick kämpa som en tok för att ta mig upp för backarna, som var många märkte jag. Mjölksyran i låren kom och gick och jag var fast besluten att ALDRIG göra om denna galenskap. 

Men 54 minuter och 1.6 mil senare var längtan stor att få göra om denna resa inom en snar framtid, fast inte på denna skitcykel. (Jag lämnade den till och med olåst på jobbet, när Örjan hämtade mig vid arbetsdagens slut, i hopp om att någon ska ta den...) Jag har full förståelse över att Tindra önskar sig en ny cykel. 



På jobbet var det lite ont om pedagoger då fem lyckliga kollegor just nu befinner sig i den italienska staden Reggio Emilia för en veckas underbar kompetensutveckling. Ja, jag är enormt avundsjuk men känner även glädje för deras skull. Några kollegor var sjuka och någon vabbade. Men som vanligt så löste vi det genom att trolla med våra kompetenser och välvilja. 

Min huvudvärk steg lite under dagen, troligen pga av för lite intag av vätska och flera timmar i solen. För den huvudvärken var övergående efter att jag hällt i mig massa citronvatten hemma. 

Vet nu redan i förväg att det kommer att bli några timmar extra på jobbet denna vecka och jag ska se till att klara det med hjälp av min träning.


Påminner igen om det lilla hjärtklicket här nedan❤⬇️ förlåt om jag är tjatig. Men det är dessa klick som får mig att dag efter dag vilja skriva mina inlägg. Så tusen tack till er som gör er besväret!!! 




3 kommentarer publicerat i Allmänt, Förskola, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, cykling, glädje, hälsosam livsstil, kronisk huvudvärk, lycka, mitt älskade jobb, neurologisksjukdom, sjukdom, självrehabilitering, styrka, svanen förskola, träningsinspiration, vardagsmotion
#1 - - Anonym:

Hoppas ni har det bra och inte får det allt för tufft./Mikaela

Svar: Vi har det toppen!! 😀❤ Se till att njuta fullt ut av allt!
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Fantastiskt, både med måendet och cykelturen! Kram Tori

Svar: 😀😀😀
Sandra Vulkan

#3 - - Mamma ❤ :

Hoppas att du inte har skavsår i rumpan och att huvudvärken är ok nu också.💖. Kram

Svar: 😆❤👍
Sandra Vulkan