Kloka val gav mig energin tillbaka och sänkte smärtan...

Jahopp så blev det som det blev, vilket var väntat efter en ganska så tuff vecka. Dock absolut inget jag ångrar och vill ha ogjort! Men jag kan inte påstå att mitt mående var mycket att hänga i julgranen igår.

Jag vaknade med en lite skarpare huvudvärk och efter att vi roddat ihop allt som skulle med till båten för en skön helg där, så var jag glad över att det inte var jag som körde bilen ut till båtplatsen och över att hundarna kunde vara hemma med Engla detta dygn (för hur mycket jag än älskar dem så är de ibland lite som yra höns i både bilen och båten). Adam frågade om jag var trött eller mådde dåligt och jag kunde bara konstatera att båda alternativen stämde bra in på mig. Men att inte åka ut till båten fanns inte i min plan. Och jag laddar mina batterier hundra gånger bättre här än någon annanstans, speciellt soliga dagar som dessa.



Efter en mysig brunch åkte Tindra, Adam och Örjan ut till Håskö med Adams båt. Själv valde jag att stanna kvar i våran båt och vila. Det var ett väldigt klokt beslut även om jag gärna hade träffat våra vänner också. Men jag låg i solen i båten och sov en stund vilket fick mig att må bättre. Jag körde lite lättare träning med några minibands och lyssnade på flera kapitel ur en ljudbok, som jag för övrigt förkastade sedan. Den var liksom inte vad jag väntat mig. Några koppar te hann jag också avnjuta innan de kom tillbaka och vi tände grillen.


Gott, saftigt grillat kött, grillad zucchini och fräsch sallad smakade bättre än någonsin när vi satt bak i båten med solen i ryggen. Efter maten och en ljuvlig solnedgång gick vi på utflykt med fikakorgen till ett ställe som Tindra sett ut åt oss. 






När jag gick och la mig låg jag och lyssnade på när de övriga tre spelade Fia med knuff. Underbart! Jag älskar detta! Båtlivet är helande... Tack familjen för denna dag! ❤


Om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så blir jag mycket glad om du väljer att klicka på hjärtat här nedan ❤⬇️ Tack snälla du!
En kommentar publicerat i Allmänt, Båtliv, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Diagnosutredning, Egenvård, HemmaFys, Hemmaträning, Kronisk smärta, Lagnö, Minibands, Mitt liv, Neurologisksjukdom, Norra Finnö, Ny energi, Orkeslöshet, Portabelt gym, Rehabilitering, S:t Annas skärgård, Skarp huvudvärk, Styrketräning, Träna dig friskare, Träna hemma, Trötthet, båtliv, båtsommaren 2018, min älskade familj, skärgårdsliv, återhämtning
#1 - - Anonym:

💕/Mikaela