Vårruset 2018 - resultat mm.

Jag har hela denna vecka varit orolig över att jag skulle bli tvungen att ställa in det planerade Vårruset, mitt första lopp som jag skulle springa. Detta pga min urinvägsinfektion som var både smärtsam och gjorde mig matt i både kropp och knopp. Dessutom så orkade inte huvud att hålla huvudvärken i hanterbart läge i onsdagskväll. Så oddsen var inte riktigt på min sida...



Men igår morse vaknade jag hyfsat pigg och gick upp en timme tidigare än vad jag egentligen behövde. Jag gick upp för att jag hade återfått min energi och ville testa min kropp. Så jag körde ett intensivt 20 minuters intevallpass, cardio och styrka. Sandra Fribergs senaste söndags liveträning som ligger ute på hennes Youtube kanal (från i söndags den 13/5, som jag av förklarliga skäl inte kunde köra då). Det blev väldigt svettigt men det kändes bra i hela kroppen efteråt. 



Efter jobbet tog jag en rask promenad från jobbet till Centralbadet i Norrköping där Vårruset gick av stapeln. Jag besökte genast informationstältet och uppgraderade min start till tidtagnings starten, alltså de som startar först och får en placering. Sedan strövade jag omkring bland reklamtälten, vann bl.a en påse med Lindt choklad åt mina barn och fick testa portabla massageredskap. Jag var bland de första på plats, två hela timmar före start. Satt en stund i gräset och åt lite nötter och pimplade i mig energidrycker. Trodde innan att jag skulle tycka att det var jobbigt att vara helt själv, men det var riktigt behagligt faktiskt. Märkligt dock att jag inte såg/träffade en enda som jag kände bland dessa 4000-taliga människor. 



Mitt mål med loppet var att klara att springa dessa 5 km under 30 minuter. Men vid start gjorde jag misstaget att hänga på funktionärerna som höll 5 minuter/km (alltså 5 km på 25 minuter). Jag gick ut för hårt i början och blev snabbt andfådd. Knäna höll tyvärr inte heller måttet och gjorde att jag var tvungen att gå några kortare sträckor. Dessutom fick jag ner vatten i fel strupe när jag skulle dricka, jag var annars snustorr i munnen och strupen (nästa lopp ska jag ha en egen vattenflaska med mig). Solen sken vilket jag i vanliga fall älskar, men under loppet var det mest jobbigt. Trots allt detta log jag nästan hela tiden. Och när kören JoyVoice stod och sjöng "This is my fightsong..." fick jag lite extra energi för att orka ta mig i mål.



Jag slutade på en tid som var något bättre än vad jag trodde under själva loppet, 28.29 minuter. Yeah!! 🤗 Och placerade mig på plats 213. Är väldigt nöjd med tanke på allt som gick fel och med en pågående antibiotika kur. 213 av fler än 4000 deltagare! Och nu har jag något att försöka slå nästa år!



Gillar ni, som jag, detta så klicka på hjärtat här nere ❤⬇️. Tack snälla!! 



3 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;
Taggar: Sandra Friberg, Youtube, cardio, hemmaträning, intervallträning, just me, löpning, placering, resultat, selfie, sjukdom, styrka, träna hemma, vårruset 2018
#1 - - Anonym:

Bra jobbat🤗💕/Mikaela

#2 - - Anonym:

Bra jobbat! Kram Tori

#3 - - Mamma 😍😍:

Är man envis som du är, klarar man det mesta. Bra jobbat. Kram ❤❤❤🐕🐕🐎❤❤