Passar alla tillfällen ❤

Nu bara MÅSTE jag dela med mig av ett helt fantastiskt recept. Sååå jädra gott, om jag får säga det själv. 

Det är en enkel kycklingrätt som passar till precis ALLA tillfällen. Gott, nyttigt och näringsrikt. 

Tyvärr så glömde jag helt bort att fota tallriken med maten upplagd på. Det doftade så underbart och jag var så hungrig...



Ostfyllda kycklingfiléer på blomkålsbädd:

4 st kycklingfiléer 
1 burk färskost 
1 påse riven cheddarost 
Svartpeppar 
Salt
Chilikrydda
Kycklingkrydda
Hackad persilja (jag använde mig av fryst)
Olivolja

Blomkål (jag använde mig av en påse fryst)

Gör så här:

Kycklingfiléerna - snitta och fyll snitten med oströra: färskost, riven cheddar, kryddor (vitlök, lök, svartpeppar, kycklingkrydda, salt, chilikrydda). Lägg kycklingen på en bädd av blomkål (jag körde först in den frysta blomkålen i ugnen en stund tills den tinat nästan helt), krydda med lite mer chilikrydda, ringla över olivolja och strö till sist lite hackad persilja över allt. In i ugnen på 210° i ca 40 minuter. 

Jag serverade detta med isbergssallad och avokado till mig och med ris till övriga i familjen. 


Hoppas att du väljer att testa detta och berätta gärna sedan vad du tyckte!

Kramar ❤⬇️



2 kommentarer publicerat i Allmänt, Recept;
Taggar: enkel maträtt, keto, ketodiet, kycklingrätt, nyttig mat, proteinrik mat, recept, snabblagat
#1 - - Anonym:

Mums😋/ Mikaela

Svar: Jajamän!! 😁❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Det måste göras här hemma. Kram ❤