Skarpare smärta skapar ängslan...

Efter en hyfsat god natts sömn och ett par timmar TV tittande liggandes kvar i sängen, gick jag igår ner vid tio tiden och städade lite inför kommande gäster. Bäddade rent i Tindras stora säng och la fram några handdukar på sängen. Sedan, vid 12, gjorde jag en stor äggröra som knappt fick plats i stekpannan och bjöd in Örjan, pappa och Engla från kylan i stallet på lite brunch i det varma köket.
\n
\nHostan var tyvärr nästan värre igår igen. Kroppen kanske ville hosta ifatt allt den missat under natten... Men det värsta är att hostan, när den är så krävande och konstant, gör min huvudvärk så mycket skarpare. Varje gång som smärtan stegras blir jag rädd och orolig över att ett skov är på gång. Jag bävar inför detta då smärtan är så fruktansvärt hemsk. Så samtidigt som jag längtade mig galen efter de långväga gästerna Tessan med familj och Norrköpings gästerna Sandra med familj, så var jag lite smått panikslagen över att huvudvärken skulle hindra mig från att vara fullt så social och fullt så perfekt värdinna som jag önskade. Nu vet jag ju att jag alltid kan vara mig själv i deras sällskap men ändå... 


\n
\nDet blev en lyckad kväll trots allt och jag mådde bättre än jag förväntat mig. Troligen på grund av mina underbara, fina och omtänksamma vänner! 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Diagnosutredning, Neurologisksjukdom, fina vänner, gäster, hosta, kronisk huvudvärk, skarp huvudvärk, ängslan
#1 - - Anonym:

Hälsa så gott😍/ Mikaela

#2 - - Anonym:

Så mysigt, och du behöver då aaaaldrig känna att du ska vara någon perfekt värdinna! Tack för en jättehärlig kväll, vi känner oss alltid så välkomna hit!❤

Svar: Jag veeeet... men ändå... ❤
Sandra Vulkan