På bättringsvägen...igen...

Fy vad jobbigt det var att igår återigen behöva ringa till jobbet och sjukanmäla mig. Men, jag har lovat mig själv (och min mamma) att bli helt frisk innan jag återvänder till det verkliga livet med jobb och träning, två saker som jag verkligen älskar och längtar efter. Blir hemma även idag men imorgon tänker jag bege mig till jobbet oavsett för då har vi Kompetensutvecklingsdag. 



Halsen smärtade mer igår morse än vad den gjorde under helgen. Men den var knappt svullen och inga tecken på halsfluss, förrutom det onda. Under eftermiddagen efter åtskilliga koppar med varmt te och massor av kärlek från Buzter (Tindras underbara kattunge) så kändes det en aning bättre. Även vilan framför Tv'n bidrog nog till att tillfrisknandet inte ligger långt bort. Jag njöt av några Netflix-filmer, "Frihet och fördom" och "Unga kvinnor" bl.a. Mumsade på en nyttig äppelpaj som jag slängde ihop lite snabbt av våra goda äpplen som gjorde sig mycket bra i pajen. Precis lagom syrliga. (Receptet, som jag improviserade fram, behöver förfinas en aning innan jag kan bjuda på det. Men den som väntar på något gott...) 

Om jag blir sämre igen så kommer jag att kontakta vårdcentralen, jag lovar! 



Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så blir jag väldigt glad ❤⬇️ Tack snälla!!
#1 - - Anonym:

Skönt med bättringsväg😍/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Hahaha. Bra att du lyssnar på mamma😀😀. Kram ❤