Äntligen kan vi släppa och gå vidare...

Igår fick jag lov att rycka upp mig lite mer än vad jag egentligen hade ork för. Detta på grund av att det äntligen var dags för att släppa taget om vårt gamla hus och lämna det vidare till de nya ägarna.

Så jag masade mig ur sängen när alarmet ringde vid halv åtta, duschade och snyggare till mig så gott jag kunde/orkade (= fönade håret torrt). Sedan gjorde jag iordning en kopp te som fick följa med mig i bilen in till den stora staden, eller jag drack upp den på vägen in för att lindra smärtan i halsen en aning. Hos mäklaren fick jag en till kopp med te vilket räddade mig tiden det tog att skriva klart alls papper, lämna över nycklarna och få in pengarna på vårt konto.



Det känns underbart skönt att vi nu kan släppa allt som har med det huset att göra! Vi var smarta nog att teckna en Dolda fel försäkring ifall det skulle dyka upp några oförutsedda fel med huset, så vi har absolut inget att oroa oss för i framtiden gällande den villan. 

Nu kan vi lägga allt fokus på vårt hem, på gården ute i den vackra skärgården! 

Örjan byggde en ny hage till hästarna igår kväll då det börjar sina på bete i den hagen som de gått i sedan vi flyttade hit. Själv la jag min ork på kvällsmaten, efter några timmar i soffan framför Netflix-filmer. Gjorde mumsig men stark höstmat. Starka kotletter i ugn, sötpotatispomme, smörstekta kantareller och en fräsch sallad. 




Avslutade vår fredag framför brasan i kaminen och modern countrymusik i högtalarna tills tröttheten tog över...


Påminner om det lilla hjärtklicket här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke ❤⬇️ Tusen tack på förhand!!

#1 - - Mamma ❤:

Massor med höstkramar till er alla. ❤ ❤ ❤ 🐎 🐎 ❤❤

#2 - - Zanne:

Trevlig helg 😍/ Mikaela