En kämpig dag...

Vaknade flera gånger under natten till igår, vet inte varför jag var orolig. Kanske för att inte Örjan låg bredvid mig. Han sov i vårt gamla hus på grund av att han hade spelning i Norrköping fram till 03.00 och för att vi igår morse började med att tömma det sista ur huset och garaget, onödigt för honom att sitta och köra ända ut till Sankt Anna mitt i natten. Jag brukar väldigt väldigt sällan vakna när jag väl har somnat...

Klockan 06.30 vaknade jag och kände mig hyfsat pigg trots att jag sovit oroligt. Vid 07.00 gav jag mig ut på en rask promenad med hundarna. Knud störde oss inte så mycket, utan det var mest skönt när vi gått oss varma. Det blev 5 km exakt, Sanden rundan.

Strax efter 08.00 var vi samlade vid huset i Söderköping, Örjan, pappa, Adam och jag. Jag packade linneskåp mm och fyllde vårat släp med mängder av grejer. De övriga fyllde ett större släp som vi hyrde över dagen med möbler från uterum, altan och nedervåningen. Min huvudvärk steg och jag kände mig svimfärdig. Körde hem med släpet innan det blev värre. Lyckades för första gången backa riktigt bra med släpet när vi var framme. Sedan var det bara att bära och bära och bära tills allt var tömt och på plats. Orken tog slut ett par gånger så att jag behövde sätta mig och vila. 



Efter middagen kröp jag till sängs. Funderade över den gångna dagens positiva stunder:
1. Solen sken och värmde, trots blåsten, när jag under en av mina vilostunder satt i gruset och rensade bort små grästuvor som envist letat sig upp bland de små stenarna.
2. Promenaden med hundarna var uppfriskande och rogivande. 
3. Vårt gamla hus är snart helt tomt och vi kan på fredag lämna över nycklarna utan att behöva flyttstäda då vi dealat bort städet vid budgivningen. 
4. Det kommer att bli en smärtfri skilsmässa från huset eftersom vi älskar vårt nuvarande hem mer än det gamla.
5. Jag såg till att vila när det behövdes och gick till sängs i tid, vilket höll min stegrande huvudvärk i hanterbart skick utan behov av starka värktabletter.
6. Fick under dagen ihop mer än 14.500 steg, oviktigt egentligen men kändes ändå bra för min hälsas skull.
7. Gladde mig åt min blomsterbukett med midsommarblommor som jag plockade under min skogslunk i torsdags. I slutet av september. 



Ha en fin söndag kära ni!!

(Ni kommer väl ihåg att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke? ❤⬇️ Tack snälla ni!!
#1 - - Anonym:

Skulle så gärna vilja hjälpa till😍/ Mikaela

Svar: Jag vet det! 😘😘😘
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Godförmiddag. Underbar blombukett/ sommarblommor på hösten. Hoppas att du får en fin söndag och att huvudvärken inte är för stark. Kram ❤

Svar: Mår hyfsat bra! ❤ Kramar
Sandra Vulkan