Yrselattacker & Arbetsglädje...

Redan strax efter att jag klivit upp ur sängen känner jag mig yrslig och det medföljande illamåendet pockar på uppmärksamhet. Huvudvärken är något skarpare än min vanliga dagliga smärta, men fortfarande hanterbar utan några starka tabletter. 

Örjan släpper av mig vid jobbet och jag hinner skriva en pedagogisk kartläggning innan min ordinare arbetstid startar. Under den tiden får jag i mig ett par koppar te. Sedan har vi reflektion tillsammans med vår fantastiska pedagogiska, som hjälper oss att se vilket bra jobb vi gjort den senaste tiden med våra barn på avdelningen. Vi utmanas även vidare och är riktigt taggade efteråt. Resten av arbetsdagen rullar på och jag blir ett flertal gånger så pass yr att jag behöver sätts mig ner en stund. På min rast bestämmer jag mig för att ta en rask promenad i det härliga sensommar/höstvädret. Promenaden gör mig, som jag förutspått, väldigt gott. Yrselattackerna blir färre och minskar i styrka och längd, men de försvinner inte helt.



Efter jobbet behövde vi storhandla. Örjan och jag delade på oss, Örjan till en affär och jag till en annan för att snabba på shoppingen och få komma hem så fort som möjligt. Inne på mataffären fick jag två yrselattacker som gjorde mig mycket matt. Det var skönt att få återhämta mig under bilfärden hem. 



Hemma väntade Tindra och Adam. Vi åt en middag innan Örjan och Adam åkte en liten tur med vår traktor, vårt vrålåk. Jag bakade en Bönkladdkaka inför dagens kalas för Tindra, så att även jag kan få mumsa på något riktigt gott. Yrseln försvann helt under kvällen, skönt!


Trevlig lördag!! Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke ❤⬇️ Tack snälla!!

#1 - - Anonym:

Så fint och mysigt😍Usch för yrsel❤/ Mikaela

#2 - - Anonym:

Vänta lite här nu - Jag trodde traktorn var DIN??