Brunch i solskenet...

Igår var äntligen en lite bättre dag! Nu har det nog vänt på riktigt. Orken lyser än med sin frånvaro men bihålorna känns något lindrigare.

Jag ägna min gårdag med att vårda både kropp och själ fullt ut. Vaknade redan 4.30 och fick en stund i soffan tillsammans med Örjan medan han intog sitt morgonkaffe innan han åkte till jobbet. Jag kröp ner under en filt i soffan och slötittade på en Netflixserie. Engla kom och gjorde mig sällskap en stund innan hon och Tindra åkte iväg med skolskjutsen.

Efter några timmar i soffan flyttade jag mig ut till solen. Där åt jag årets första utebrunch. Vilket ljuvligt vårväder det var! Visst blåste det ganska så hårt men i mitt hörn var det lä. Fåglarna kvittrade och hästarna busade med varandra i hagen. 




Jag tog ut hundarna på en ytterst kort kisspromenad innan jag fyllde badkaret med hett vatten. Ett långt fantastiskt skönt bad gjorde mig gott. 

När Tindra kom hem kröp hon ner bredvid mig i soffan. Tillsammans kollade vi på "Sound of music", en film som jag ofta kollade på som barn och som Tindra aldrig tidigare sett.

Till min stora besvikelse fick jag inte behålla middagen. Alltså ännu en dag med kräkningar... Suck! Hur ska jag återfå mins krafter om jag inte får i mig tillräckligt med näring?

Positivt är dock att Örjan tyckte att jag såg piggare ut. Kan kanske bero på att jag badat och faktiskt fönat håret torrt efteråt. Men även att jag inte längre snorar och snörvlar som jag gjort de senaste veckorna. Antibiotikans förtjänst antar jag. Så det går nog trots allt åt rätt håll.


Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke ❤⬇️ Tusen tack!!



#1 - - Anonym:

Hoppas, hoppas!😍😍😍/ Mikaela

Svar: ❤❤❤
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Hoppas verkligen att du blir piggare och piggare. Kram till er alla i familjen på Alla hjärtans dag. ❤❤❤❤

Svar: KRAMAR till dig och pappa ❤❤
Sandra Vulkan