Vårat badrum under förvandling...

Äntligen efter flera månader på gården börjar vi se ett ljus i tunneln. Vårat badrum börjar sakta men säkert att ta form. 



Mattläggaren är klar och plattsättaren kommer att bli klar på måndag med kakelfogningarna. Sedan är det rörmokaren och elektrikern som har sina sista slutgöranden kvar.




Längtar efter att få iordningställa badrummet med inredningsdetaljer och slutligen efter att få sänka mig ner i ett hett bad och bara njuta. Åh vad jag ska njuta! 


I ett ljuvligt vinterland pulsade jag och vovvarna oss fram i takt med att solen steg igår morse. Efter en stunds promenerande mötte vi plogbilen och med hoppfullhet över bättre underlag vinkade jag till tack. Men de4 blev istället ännu jobbigare att gå. För den lätta snön som bara delvis packades gled på isen under för varje kliv. Dubbskorna fick inget bra fäste då dubbarna inte nådde ner till det isiga underlaget. Trots detta lyckades vi att gå 18 km. Luften var behaglig och musklerna i kroppen mådde gott av den extra ansträngningen. 






Dagen följdes av städning inne då jag insåg hur smutsigt det var på golven när dagsljuset med solstrålarna synliggjorde precis allt. Det är skillnad från vardagarna då vi åker till jobbet innan solen gått upp och kommer hem när den gått ner... Men som tur är så blir de ljusa dagarna allt längre nu. 

Hundarna och jag hann med ännu en promenad innan det började snöa massor igen. Men denna gång blev det endast ca 5 km, en normal eftermiddags promenad alltså.

Vi åt middag i soffan framför filmen "Polar", Engla, Örjan och jag. Brasan sprakade och mörkret föll utanför. En mysig och lugn lördagskväll som slutade med att jag somnade redan klockan 22.


Påminner om det lilla hjärtklicket här nedan om du gillar detta inlägg ❤⬇️ Tack snälla du! 


#1 - - Anonym:

Mysigt. Vi får boka in ett besök snart, så vi får komma och se allt som händer😍/ Mikaela

Svar: Ja absolut!!! 😀❤
Sandra Vulkan