Det kommer allt närmare...

Jag fick igår veta av en vän att hon testat positivt för Corona Covid-19. Hon har varit sjuk ett tag nu och med hjälp av sitt jobb fick hon bli testad igår och idag kom beskedet. Hon är hemma och kurerar sig, upplever att det känns som en vanlig influensa bortsett från att det ena dagen känns lite bättre för att nästa dag må riktigt dåligt. Och det är precis så som jag har mått, när det var som sämst med mig. Vi har dock inte träffats på länge men vi har träffat samma personer...

Nu håller jag tummarna för att hon snart ska få må bättre och att inte fler runt henne har smittats innan hon visste vilket virus hon bar på.


Jag är på bättringsväg, även om jag iförrgår började bli förkyld vilket jag inte varit tidigare. Lite snorig och nyser lite då och då. Och nej jag är inte pollenallergiker, om jag inte blivit det i år. Och iförrgår kom även den stegrande huvudvärken, inte helt oväntat efter allt min kropp fått utstå den senaste tiden.



Men nu är det Englas tur att ha drabbats av feber, halsont, huvudvärk och hosta. Engla mår sämst av oss alla nu. Kan det inte få räcka nu med elände och sjukdomar här hemma. Känns som att det bara går runt och börjar om när en fått varit frisk någon vecka. Och hur vet vi att det denna gång inte är Corona... Det verkar ju inte hjälpa att vi skyddar oss så gott vi kan från smitta.


#1 - - Anonym:

Krya på er💕/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Massor med krya kramar till er alla. ❤❤❤❤❤

#3 - - Tori:

Ingen kan skydda sig helt. Eftersom inte alla som är sjuka har symptom. När maj är slut räknar experterna med att 66 % av befolkningen ska ha haft cv19. Krya på er! Kram Tori

#4 - - Christina Karlsson:

Älskar Mårbacka pelargoner .