Vinyasa, lakritsbrownies & rabattkod...

Startade min gårdag med underbar Vinyasa-yoga på Yogagroup i Norrköping med fina Marja som yogalärare. Träning och återhämtning I ett. Det tåls att sägas igen att yoga helt klart är den överlägset bästa starten av dagen.

Har känt mig lite deppig över att min kropp tydligt signalerar att löpning inte är något för mig just nu. Och jag är stolt över att jag lyssnar in och accepterar, om än lite bittert.

Men jag har märkt att jag har börjat svettas mer och mer under yogapassen. Antagligen på grund av att jag lärt mig att aktivera allt fler muskler I övningarna/poserna. Det går lätt att ta sig igenom ett yogapass utan att svettas och utan anstränga sig speciellt mycket. Men om en får bra instruktioner och tar ut rörelserna/poserna så händer det något mer med kroppen. Det blir som styrketräning med den egna kroppen som vikt. Sedan är det ju så som jag skrev för ett tag sedan att ju mer vältränad du är desto mer svettas du vid träning.

Stark och fylld med ny härlig energi åkte jag till jobbet och jobbade mina fyra timmar innan jag åkte hem till Engla. Engla hade bara varit vaken i ett par timmar när jag kom hem, och hade bara hunnit gå ut med Ludde, duscha och ätit. Det blev en stund I fotmassagen för min del innan jag donade lite inne. Och bakade magiskt goda rawfood-lakritsbrownies. Grundrecept från Susanna Moen (förövrigt Marjas dotter), hon kallar dem för Lakritspuckar, finns på Instagram.




Bakade pizza till familjen till middag. Själv åt jag några bitar fröknäcke med avokado, svartpeppar, flingsalt och pizzakrydda på. Det var riktigt gott!

Avslutade denna dag med ett pass på min älskade Fitnessplate (min rabattkod Sandra ger fortfarande 20% rabatt på dessa och resten av sortimentet hos TrendRehab).