Det rika djurlivet på morgonkvisten...

Tröttare än någonsin var jag i morse när det var dags att vakna. Huvudvärken skulle självklart också bråka lite extra med mig. Antar att det är järnbristen som gör sig alltmer påmind. Fick igår en tid till nästa fredag för påfyllning av järnet som åter sinat i min kropp. Så om några veckor så borde det vända till det bättre igen.
Då jag hade bestämt mig för att cykla till jobbet även igår så var det bara att försöka komma igång med morgonbestyren så fort som möjligt. Kl 05.10 satte jag av mot jobbet i ännu en ljuvlig soluppgång. 
Alltså den lycka och den förundran som detta magiskt vackra ger mig är värt mer än jag kan förklara. Tack livet för att jag får bo på denna vackra plats på jorden!
Djurlivet dessa morgontimmar är också fantastisk. Den här veckan har jag cyklat förbi tre rådjur, en hare och ett stort vildsvin. En uggla flög nästan in i mig. Över mig flög tranor i par, skarvar lekte vid Lagnöbron och nere i Lagnöströmmen simmade en ståtlig svan. Jag krockade med ett flertal humlor och skalbaggar och på min arm satte sig en nyckelpiga när jag cyklade hem, den liftade nog minst 5 km.
På vägen hem från jobbet cyklade jag i en klänning. Tänk, det är typ sommar nu!! Bästa årstiden tycker iallafall jag.