Försöker samla mina tankar...

Detta inlägg kom lite senare än vanligt. Publicerar oftast söndag kväll eller måndag morgon. Men efter att ha deltagit på ännu ett fantastiskt Skärgårdsretreat så har jag behövt att få försöka samla mina tankar lite innan jag kunde börja skriva om det. Jag är absolut inte färdigsamlad men iallafall hunnit landa en aning i "verkligheten".



Ja, för det känns nästan lite som att en lever i en bubbla under ett retreat, iallafall så upplever jag det så. Och när det är slut så får jag nästan lite separationsångest från den trygga och sköna atmosfären, deltagarna och aktiviteterna.

Detta var alltså mitt andra Skärgårdsretreat på Båthuset i Skärgårdsbyn Mon som leds av den fantastiska, oslagbara trion bestående av Ida, Magnus och Niklas. (Sen har jag ju även deltagit i ett Kvinnoretreat med bara Ida också.)

Allt började i fredags kl 16.00. En grupp deltagare på 25 personer som tillsammans bildade otroligt stark gemenskap. Och tillsammans med Ida, Magnus och Niklas samt den gudomliga maten skapades trygghetskänsla och ren magi.

Hwlgen har innehållit meditationer (både i stillhet och i rörelse), yoga, klangresor, frigörande dans, både mental och fysisk träning, workshops av olika slag, spabad, eldcermoni, privatsessioner, tyst fika mm.
Dessutom kändes det som att vi ständigt åt, allt från frukostar, fikor, luncher och middagar.

Jag är så otroligt tacksam över denna helg, som höll på till ca 14.00 igår.
Hade helst önskat att helgen fortsatt till en hel vecka eller mer.

Idag sitter jag här med träningsvärk, en vemodig känsla av längtan tillbaka, lite frossa, skarpare huvudvärk och men med ett hjärta fyllt av värme, tacksamhet och kärlek.

Tack till alla som bidragit till att denna helg blev så fin och lyckad!









#1 - - Helena:

helt underbart. Håller helt med dig i hur du summerade helgen. Fryser och snörvlar i dag. Ser fram emot fler helger av detta slag. Kram

Svar: Jaaaa! Helt underbart!!! ❤️ Hoppas att vi ses på ett retreat igen till hösten! Kramar
Sandra Vulkan